• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hjälp ska jag lägga till medsökande

Rmi

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 December 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej! Min tanke är att ta ett lån på 90.000:- hos advisa. Min fråga är ska jag lägga till medsökade? Min sambo har haft kronofogden men den är betald, inga skulder. Får pengar från försäkringskassan mellan 8 9 tusen efter skatt.

Vad säger försäkringskassan om detta?

Jag har 10 i kreditbetyg och han har 18 i betyg
Hans årsinkomst 2019 var 154.000:-
Min var 254.000:- men har skrivit kontrskt på mer timmsr just nu. Ska jag ansöka kan jag ens, jag tänkte ansöla redan ikväll.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Vad menar du med att din sambo har varit hos kronofogden? Fick han ett betalningsföreläggande som han betalade och slapp anmärkning? Eller har han en anmärkning men betalat skulden? Lite oklart det där. Eftersom han har både sämre betyg och sämre inkomst ser jag ingen som helst idé att ha honom med som sökande.

Testa på Advisa. Du har väl inget att förlora på det?

En annan idé är att testa att ta Fairlo och Betalkoll. Då är du uppe i 90 000. Och inget reggas på UC.

Försäkringskassan kan väl inte säga nåt om det. Dom vet ju inte ens om det.
 

Rmi

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 December 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Vad menar du med att din sambo har varit hos kronofogden? Fick han ett betalningsföreläggande som han betalade och slapp anmärkning? Eller har han en anmärkning men betalat skulden? Lite oklart det där. Eftersom han har både sämre betyg och sämre inkomst ser jag ingen som helst idé att ha honom med som sökande.

Testa på Advisa. Du har väl inget att förlora på det?

En annan idé är att testa att ta Fairlo och Betalkoll. Då är du uppe i 90 000. Och inget reggas på UC.

Försäkringskassan kan väl inte säga nåt om det. Dom vet ju inte ens om det.


Han har haft massa anmärkningar men allt är betalt och anmärkningsrna försvinner om 2 år tror. Men de sant han behövs väl inte på lånet.

Vad är betalkoll och fairlo?
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Han har haft massa anmärkningar men allt är betalt och anmärkningsrna försvinner om 2 år tror. Men de sant han behövs väl inte på lånet.

Vad är betalkoll och fairlo?

Har han "aktiva" anmärkningar så är det nog ganska ointressant att ha vederbörande som medsökande.
 

Rmi

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 December 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Prata med din bank och förklara situationen. Du kan säkert få ett lån i helgen men är det värt det?

Är det bättre att ta ett lån hos min bank?
Hur menar du med värt de?

Min plan är att betala av 8000kr i månaden på 6 månader har jag redan betalat av 50tkr och då köper även min skatt och killens, och då är jag nästan klar... hoppas jag.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Han har haft massa anmärkningar men allt är betalt och anmärkningsrna försvinner om 2 år tror. Men de sant han behövs väl inte på lånet.

Vad är betalkoll och fairlo?
Hos Betalkoll kan du betala räkningar osv för upp till 50000. Sen får du en räkning varje månad https://www.collector.se/privat/betalkoll/

Fairlo är en kredit upp till 50000.

Båda dessa rekommenderas ofta på denna sidan och ingen av dom syns på UC så ditt kreditbetyg förblir oförändrat. Det är väldigt bra.
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Varför ge råd om finansbolag och inte om sin egen bank? De flesta banker vill ju behålla sina kunder och ger bra räntor då de vet hur lånemarknaden står till.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Varför ge råd om finansbolag och inte om sin egen bank? De flesta banker vill ju behålla sina kunder och ger bra räntor då de vet hur lånemarknaden står till.
Dom ger inga bra räntor till folk med 10% i risk. Dom beviljar dessutom MINDRE folk under pandemin så chilla lite. En UC-förfrågan försämrar bara betyget. Vilket försämrar dina chanser och din framtida ränta ännu mer ifall dom inte godkänner dig. Du kan ju fetglömma storbankerna. Dom tar ju inte i dig med betyg under 5%. Resten av nischbankerna har vedervärdiga räntor så då återstår det att helt enkelt att fixa sitt betyg.

Som jag har nämnt syns ingen av mina förslag på UC. Så man kan därför bättra på sitt betyg under tiden och när man har 0,9%, DÅ kan man gå till en bank.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp